FRA

Program


Frankofón Filmnapok: Nyomorultak (Les misérables)
2

Frankofón Filmnapok: Nyomorultak (Les misérables)

Párizs egyik legproblémásabb negyedében sajátos igazságszolgáltatás működik, a békét leginkább a különféle bűnbandák tartják fenn. De elég egy szikra, és máris fellángol az erőszak.

Nyomorultak (Les Misérables)
R.: Ladj Ly |Francia dráma, 2018, 102’ | Francia nyelven, magyar felirattal | Forgalmazó: Vertigo

Sz.: Damien Bonnard, Alexis Manenti
Cannes 2019 – versenyprogram, a zsűri díja
A törvénytisztelő rendőr, Stéphane vidékről Párizs egyik legproblémásabb negyedébe kerül, ahol döbbenten tapasztalja, hogy kollégái gyakran az erőszaktól sem riadnak vissza. A környéken sajátos igazságszolgáltatás működik, a békét leginkább a különféle bűnbandák tartják fenn törékeny alkuk és pillanatnyi megállapodások alapján. És elég egy szikra, hogy fellángoljon és megállíthatatlanul terjedjen az erőszak.

 

„Ladj Ly Victor Hugo regényének helyszínét választja ahhoz, hogy filmjével szenvedélyesen szót emeljen az önkény és az elnyomás ellen.” The New York Times

„Ilyen, amikor egy első film robban.” Hollywood Reporter

„Victor Hugo sztorija több mint kétszáz éves, de Ly szerint ma is minden ugyanúgy forrong.” Hollywood Reporter

 


Les Misérables
R :  Ladj Ly | Drame, 2018, 102’ | Pays : France | Français sous-titré hongrois | Distributeur: Vertigo

Avec: Damien BonnardAlexis Manenti
Prix du jury au festival de Cannes 2019 (Compétition officielle)

Stéphane, tout juste arrivé de Cherbourg, intègre la Brigade Anti-Criminalité de Montfermeil, dans un quartier sensible. Il va faire la rencontre de ses nouveaux coéquipiers, Chris et Gwada, deux "Bacqueux" d’expérience. Il découvre rapidement les tensions entre les différentes communautés du quartier. Alors qu’ils se trouvent débordés lors d’une interpellation, un drone filme leurs moindres faits et gestes.

« In modern-day Montfermeil, the setting of Victor Hugo’s novel, the filmmaker Ladj Ly stages his own impassioned cry against oppression. » The New York Times

« An explosive first feature. » Hollywood Reporter

« We may be more than two centuries past Hugo’s story, but for Ly the revolution is just as nigh. » Hollywood Reporter