Az európai festészet- és szobrászat történetében az érzelmek ábrázolása meglepően újkeletű, pár száz éve feltűnő jelenség. Az érzelemábrázolás művészek számára egy igazi kihívás, amivel szisztematikusan először XIV. Lajos, a Napkirály udvari festője, Charles Le Brun (1619–1690) foglalkozott. „Módszer a szenvedélyek [érzelmek] rajzolásának [ábrázolásának] elsajátításához” (Méthode pour apprendre à dessiner les passions) című sorozata nagy hatást tett a 18. század festészetére, hiszen az ő útmutatásai alapján ábrázolták a különféle, arcon tükröződő érzelmeket. Ennek kapcsán öt előadásban nézzük meg három pozitív (öröm, szerelem, vágy) és két negatív (harag, féltékenység) érzelem különféle ábrázolásait az európai művészet történetében.
Dans l'histoire de la peinture et de la sculpture européenne, la question de la représentation des émotions a commencé à être traitée il y a quelques centaines d'années. La représentation des émotions est un véritable défi pour les artistes et a été abordée pour la première fois de manière systématique par Charles Le Brun (1619-1690), peintre de la cour de Louis XIV, le Roi-Soleil. "Sa méthode pour dessiner les passions a eu un impact majeur sur la peinture du XVIIIe siècle, car il a été le guide pour la représentation des différentes émotions qui se reflètent sur le visage. Avec la spécialiste Julia Katona, le public aura l’occasion de découvrir lors de 5 ateliers Micro-Folies la représentation de trois émotions positives (joie, amour, désir) et de deux émotions négatives (colère, jalousie) dans l'histoire de l'art européen.