FRA

Program


Pezsgő, kamélia, halál – a Traviatáról | Champagne, camélia, mort - réflexions sur la Traviata

Pezsgő, kamélia, halál – a Traviatáról | Champagne, camélia, mort - réflexions sur la Traviata

Amikor megkérdezték Giuseppe Verdit, melyik operáját szereti a legjobban, a következőt válaszolta: „Attól függ. Szakemberként a Rigolettót. Magánemberként a Traviatát.” És tényleg: van valami egészen magával ragadó a Traviata történetében és zenéjében, ami megunhatatlanná és az átlagembernek is mérhetetlenül közelivé teszi ezt a művet.  több

Tisztelt vásárló! Tájékoztatjuk, hogy a Magyarországi Francia Intézet - mint a Francia Köztársaság Budapesti Nagykövetségének keretén belül működő intézmény - tevékenysége nem tartozik a belföldi adórendszer hatálya alá, ezért a megvásárolt jegyeikről nem készül számviteli bizonylat.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: január 24. szerda, 17:30

Amikor megkérdezték Giuseppe Verdit, melyik operáját szereti a legjobban, a következőt válaszolta: „Attól függ. Szakemberként a Rigolettót. Magánemberként a Traviatát.” És tényleg: van valami egészen magával ragadó a Traviata történetében és zenéjében, ami megunhatatlanná és az átlagembernek is mérhetetlenül közelivé teszi ezt a művet. De mi okozhatja ezt a közvetlenséget? Talán hogy igaz történeten alapul? Vagy hogy Verdi a motívumkezelésével az orrunknál/fülünknél fogva vezet minket? Esetleg hogy az életkorok. nemek és rangok keveredésével egyetlen darabban konfliktusok tucatjai tárulnak a szemünk elé? Mona Dániel zenetörténész, a Magyar Állami Operaház munkatársa a Traviata keletkezéstörténete, valamint Verdi zenéjének boncolgatásán keresztül mutatja be, milyen összetett módon áll össze minden idők egyik legsikeresebb operájának hatása.Lorsqu'on interrogeait Giuseppe Verdi sur son opéra préféré parmi ses compositions, il répondait : "Cela dépend. En tant que professionnel, Rigoletto. Mais en tant qu’amateur, La Traviata". En effet, l'histoire et la musique de La Traviata ont quelque chose de si captivant qu'elles en font un opéra inoubliable et, pour le commun des mortels, incommensurablement accessible. Comment expliquer cette immédiateté ? Est-ce parce que l’opéra est basé sur une histoire vraie ? Ou est-ce parce-que Verdi réussi à nous mener par le bout du nez -ou plutôt de l'oreille- avec son traitement du motif ? Ou encore, est-ce l’intrigue elle-même où âges, sexes et rangs sont entremêlés ? Dániel Mona, historien de la musique à l'Opéra, montre la complexité de l'impact de l'un des opéras les plus réussis de tous les temps, en étudiant la genèse de La Traviata et de la musique de son compositeur.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!