Szent Johanna (La passion de Jeanne d'Arc)
110’ | 1928 | fekete-fehér, néma
110’ | 1928 | fekete-fehér, néma
Tisztelt vásárló! Tájékoztatjuk, hogy a Magyarországi Francia Intézet - mint a Francia Köztársaság Budapesti Nagykövetségének keretén belül működő intézmény - tevékenysége nem tartozik a belföldi adórendszer hatálya alá, ezért a megvásárolt jegyeikről nem készül számviteli bizonylat.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. szeptember 26. vasárnap, 15:00
Rendező: Carl Theodor Dreyer
Forgatókönyvíró: Joseph Delteil, Carl Theodor Dreyer
Operatőr: Rudolph Maté
Szereplők: Renée Falconetti, Eugène Silvain, André Berley
Műfaj: történelmi dráma
Gyártó: Société générale des films
Az ezredforduló környékén számos nagyszerű dán film készült, a dán filmgyártás ma Európa egyik legizmosabb filmgyártása, de a legemblematikusabb dán rendező és legfontosabb dán film azért továbbra is csak Carl Dreyer és filmje, a Jeanne d’Arc szenvedései marad. A főszerepet mély átéléssel alakító Falconetti miatt. A szokatlan beállítások, az arcközelik miatt. Ennek a filmnek a története, a mélysége, az arcokon jelenik meg. Ez a film a bizonyíték arra, hogy a film képes a transzcendens közvetítésére, képes arra, hogy megmutasson valamit, ami túl van nem csak a képeken, de a kétszer kettő négy valóságán is.
Készítő országok: Franciaország
Felirat nyelvek: magyar, angol
Inzert nyeve: dán
La passion de Jeanne d'Arc
Réalisé par Carl Theodor Dreyer
Scénariste : Joseph Delteil, Carl Theodor Dreyer
Directeur de la photographie : Rudolph Maté
Avec Renée Falconetti, Eugène Silvain, André Berley.
Genre : drame historique
Producteur : Société générale des films
Lors d'une journée qui résume toutes les phases de son procès, Jeanne oppose à ses juges le visage limpide et lumineux de l'innocence, de la détermination et de la foi. Elle répond aux questions. Mais elle est jugée d'avance... Le cinéaste danois, Carl Theodor Dreyer, nous mène au coeur d'une méditation avec ce chef d’œuvre de l’histoire du cinéma. Il conserve le déroulement original du procès et, sans se soucier du décor, s'intéresse aux visages, aux regards. Jusqu'au grain de la peau de son actrice, Falconetti apparaît comme une admirable incarnation de Jeanne. Mais ce recours obsessionnel au gros plan n'explique pas la magie. Il y a le mouvement, lent, musical. La blancheur de l'image. La durée des plans. Et leur harmonie. Il faut voir et revoir ce chef-d'oeuvre en faisant le silence et le vide en soi.
Pays de production : France
Langues des sous-titres : hongrois, anglais
„Elkaplak, Fantomas!” – mondta szinte egy egész generáció, játszótereken, gyerekszobákban, imitálva nem is elsősorban a nagyszerű komikus, Louis de Funès hangját, hanem a zseniális szinkront. Volt idő, amikor Funès az egyik legismertebb színész volt Magyarországon, annyiszor és annyi filmjét adták a televízióban. És a francia film másik nagy alakja, Jean Marais is kiérdemelte itthon a hírnevet. Filmjeik ma is hatnak, így az átváltozóművész Fantomas története is. A mestertolvaj Fantomas első akciója, ahogy az aláírás eltűnik, most már kissé komikus, átlátszó a trükk, de a film napjainkban is nagyon szórakoztató.
Lemmy Caution egy idegen galaxis fővárosába, Alphaville-be érkezik, hogy felvegye a kapcsolatot az ügynökökkel, akik az ő bolygójáról utaztak oda, de eltűntek. Ebben a világban mindent a logika ural, nincs költészet, és az emberek nem ismerik a szerelem jelentését. Az egész várost egy mesterséges intelligencia működteti, amely halálbüntetéssel sújtja az irracionalitást. A sokat látott detektív azonban kísérője, Natasa szeméből még képes reményt kiolvasni... Utópisztikus, mégis hátborzongatóan realista, utalásokkal teli és játékosan ironikus bűnügyi-sci-fi à la Godard.
Guido Anselmi gyógyvíz-kúrán többek között igyekszik megúszni következő filmje előkészítését, házassága válságát, szeretője életének problémáit, de emlékei és fantáziája nem hagyják nyugodni. Fellini filmjét sokféleképpen értelmezték az elkészülte óta eltelt 61 évben. A rendező páratlan képzelete, megalkuvást nem tűrő szakmai igényessége és pontossága a kiváló munkatársak és a szereplők összjátéka kiállta az idők próbáját és megváltozott időben is érvényesen szólal meg Fellini nyolc és feledik filmje.
A Jérôme Seydoux - Pathé Alapítvány gyűjteménye bővelkedik a némafilmes korszak kincseiben, amelyeket az 1896-ban filmgyártásba kezdett Pathé cég készített.…
Az ifjú D’Artagnan Párizsba érkezik, hogy felkutassa támadóit, akik sorsára hagyták. Hamarosan olyan konfliktus kellős közepén találja magát, aminek végkimenetelétől…
A magyar származású Jean Image (Hajdú Imre) második egész estés filmje egy virtigli francia szerelmi komédia, amely beillene egy párizsi…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!