FRA

Program


Jó napot, Párizs! (70') kísérőfilm: Bonjour, Budapest! - Gasparcolor animációs reklámfilmek (Bonjour

Jó napot, Párizs! (70') kísérőfilm: Bonjour, Budapest! - Gasparcolor animációs reklámfilmek (Bonjour

A magyar származású Jean Image (Hajdú Imre) második egész estés filmje egy virtigli francia szerelmi komédia, amely beillene egy párizsi imázsfilmnek is. A Notre Dame kőszörnyei között tolluszályában kacér táncot lejtő galambhölgy egy igazi femme fatale: nemcsak a frakkos galambúr ostromolja szívét, de hódolói közé tartozik egy jampec kandúr, sőt, még a csupaszív Eiffel-torony is.  több

Tisztelt vásárló! Tájékoztatjuk, hogy a Magyarországi Francia Intézet - mint a Francia Köztársaság Budapesti Nagykövetségének keretén belül működő intézmény - tevékenysége nem tartozik a belföldi adórendszer hatálya alá, ezért a megvásárolt jegyeikről nem készül számviteli bizonylat.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: szeptember 18. szerda, 20:00

Jó napot, Párizs!

színes francia animáció, 1953, r: Jean Image, fra, 70’, Rendező: Jean Image, Animációs rendező: Thérèse David, Forgatókönyvíró: Eraine, Claude Santelli, Jean Cocteau, Operatőr: Kostia Tchikine, Zene: Jean Yatove, Szinkronhangok: François Périer, Claire Genet, Lucien Jeunesse

A magyar származású Jean Image (Hajdú Imre) második egész estés filmje egy virtigli francia szerelmi komédia, amely beillene egy párizsi imázsfilmnek is. A Notre Dame kőszörnyei között tolluszályában kacér táncot lejtő galambhölgy egy igazi femme fatale: nemcsak a frakkos galambúr ostromolja szívét, de hódolói közé tartozik egy jampec kandúr, sőt, még a csupaszív Eiffel-torony is. Utóbbi, szerelmi bánatában világgá megy, és meg sem áll a francia Alpokig. A film költői prológusát maga Jean Cocteau írta, vezető animátora a Budapestről pár évvel korábban disszidált Thérèse David (Tissa David/Dávid Teréz) volt.

Kísérőfilm: Bonjour, Budapest! – Gasparcolor-animációs filmek

FR, francia hang / mf / Eng subs, 20’
Csipkerózsika, r: Alexandre Alexeïeff, 1934, 7’
Vénusz születése, r: Alexandre Alexeïeff, 1936, 2’
Új csillagok, r: Alexandre Alexeïeff, 1937, 2’
Az aranyról, r: Alexandre Alexeïeff, 1938, 2’
Etűd a vonalak harmóniájáról, r: Alexandre Alexeïeff, 1938, 2’
Óriás tüzek, r: Alexandre Alexeïeff, 1938, 2’
Jaffa, r: Alexandre Alexeïeff, 1939, 3’

Bonjour, Paris !

animation française en couleur, 1953, r: Jean Image, 70’

Réalisé par Jean Image, Directrice de l'animation : Thérèse David, Scénario : Eraine, Claude Santelli, Jean Cocteau, Directeur de la photographie : Kostia Tchikine, Musique : Jean Yatove, Distribution (voix) : François Périer, Claire Genet, Lucien Jeunesse

Le long métrage du Hongrois Jean Image (né Imre Hajdú) est une véritable comédie romantique française qui pourrait aussi être vu comme un film de promotion de Paris. Mademoiselle pigeon dansant coquettement dans sa traîne de plumes au milieu des gargouilles de pierre sculptées de Notre-Dame est une parfaite femme fatale : non seulement Monsieur pigeon en queue de pie fait de son mieux pour conquérir son cœur, mais parmi les autres prétendants figurent un matou chic et même la Tour Eiffel au grand cœur. Cette dernière, en mal d'amour et rejetée, part voir le monde et ne s'arrête pas avant les Alpes françaises. Le prologue poétique du film a été écrit par Jean Cocteau lui-même et l'animatrice principale est Thérèse David (Tissa David/Teréz Dávid) qui avait quitté Budapest quelques années auparavant.

Avant-programme : Bonjour, Budapest! - films d’animation (Gasparcolor)

En français, sous-titré en anglais, 20’
La Belle au bois dormant, r: Alexandre Alexeïeff, 1934, 7’
Naissance de Venus, r: Alexandre Alexeïeff, 1936, 2’
Étoiles Nouvelles, r: Alexandre Alexeïeff, 1937, 2’
De l'or, r: Alexandre Alexeïeff, 1938, 2’
Étude sur l'harmonie des lignes, r: Alexandre Alexeïeff, 1938, 2’
Grands feux, r: Alexandre Alexeïeff, 1938, 2’
Jaffa, r: Alexandre Alexeïeff, 1939, 3’

Ajánlatunk


Lemmy Caution egy idegen galaxis fővárosába, Alphaville-be érkezik, hogy felvegye a kapcsolatot az ügynökökkel, akik az ő bolygójáról utaztak oda, de eltűntek. Ebben a világban mindent a logika ural, nincs költészet, és az emberek nem ismerik a szerelem jelentését. Az egész várost egy mesterséges intelligencia működteti, amely halálbüntetéssel sújtja az irracionalitást. A sokat látott detektív azonban kísérője, Natasa szeméből még képes reményt kiolvasni... Utópisztikus, mégis hátborzongatóan realista, utalásokkal teli és játékosan ironikus bűnügyi-sci-fi à la Godard.

Ez a film abból a szempontból is az egyik legérdekesebb holokauszt film, hogy akkor készült, amikor még nem lehetett mindent tudni a világ legnagyobb bűncselekményéről, a népirtásról, amikor még nem ültek össze a nürnbergi per bírái. André de Toth minden szempontból profétikus filmet alkotott, hiszen ezt a bűnpert, a nemzetközi jogot formáló egyik legnagyobb ítélkezési eseményt jósolja meg, vetíti előre. Mintha a Philipp Sands könyvéből (Patkányút) megismerhető, az elfoglalt lengyel területekért és a deportálásokért felelős báró Otto von Wächter, ez az ügyvéd, férj és apa magas rangú SS-tiszt – a filmben Grimm névre hallgat – állna a bírái előtt, akik nem csak azok, akik a magas padokon ülnek, hanem mi nézők is.

Guido Anselmi gyógyvíz-kúrán többek között igyekszik megúszni következő filmje előkészítését, házassága válságát, szeretője életének problémáit, de emlékei és fantáziája nem hagyják nyugodni. Fellini filmjét sokféleképpen értelmezték az elkészülte óta eltelt 61 évben. A rendező páratlan képzelete, megalkuvást nem tűrő szakmai igényessége és pontossága a kiváló munkatársak és a szereplők összjátéka kiállta az idők próbáját és megváltozott időben is érvényesen szólal meg Fellini nyolc és feledik filmje.

Ajánló


A filmtörténet legelső sztárbűnözőjét alighanem Louis Feuillade alkotta meg a Souvestre – Allain szerzőpáros Fantômas-regényeinek adaptálásával. Az 1913-as filmsorozat minden…

A tizenéves Marjan és nagyapja hazafelé tartanak a vásárból. Útjuk az erdőn át vezet, de nem a farkasoktól kell a…

Egy hatalmas barlangrendszerben indul a száz éve született rendezőnő Yannick Bellon pszichológiai, szociológia esettanulmánynak is mondható műve, amiben különösen hangsúlyos…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!